lørdag 23. november 2013

3D snøkrystaller!

Jeg kom over noe greier på Facebook som jeg fikk veldig lyst til å prøve, nemlig 
3d snøkrystaller. Måtte gjøre noe for å prøve å få på plass litt jule-stemning, den har nemlig vært totalt fraværende.

Man begynner med å klippe seks like store kvadratiske ark, bretter dem på skrå og så klipper man 3 kutt (eller så mange man vil, kommer an på hvor stor den er) på hver side.
Så bretter man dem ut igjen, omtrent sånn.





























Så begynner man med de innerste to spissene ig ruller dem mot hverandre og teiper dem sammen. snur arbeidet og ruller neste strimle utover på baksiden og teiper dem sammen den deien. så snur man igjen, og sånn fortsetter man til alle seks arkene er blitt sånn som disse.

  
 Når man har seks sånne så stifter man sammen tre stykker i spissen, så de andre tre stykkene.
Til sist stifter man sammen de to delene på midten.
Da skal det bli sånn!
 Jeg gikk litt amok og lagde flere, så nå kjenner jeg at vi skal få jul i år også. :)


Håper dette ble godt nok forklart, hvis ikke så kan man få en utførlig forklaring her.




                 

2 kommentarer:

  1. Kjemepefine snøkrystaller! Utrolig dekorative og en super idè! Disse må jeg prøve meg på. Har du brukt vanlig papir? Syns de så så blanke ut....
    Jeg hadde litt papirklippdilla i fjor før jul. Da klippet jeg slike: http://ajl-kreativtrom.blogspot.no/2012/12/papirklipp_1.html
    Ann Jorunn :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ann Jorunn, arti å se deg her. Jeg brukte fotopapir på de hvite, men det viktigste er egentlig å ha et papir som er likt på begge sider, siden de skal rulles hver sin veg.Man kan jo bruke innpakningspapir men da må man lime sammen to sånn at det blir mønster på begge sidene.

      Slett