tirsdag 11. august 2015

Nytt gammelt kjøkken.

Nå er det jo fryktelig lenge siden jeg har tatt meg tid til å skrive 
noe her inne.
Dette skyldes vel at jeg ikke har hatt noe serlig tid eller mulighet 
til å gyve løs på nye prosjekter.
 Eller råd... den FORBASKEDE EU-kontrollen holdt på å 
ta knekken på meg :( så da måtte jeg droppe mitt origiale 
prosjekt fåreløbig, og gå over på noe billigere.

Så da ble det, tro det eller ei, KJØKKENET!

Jepp du leste riktig, dette er en "lavbudshetts-renovering" av 
mitt originale kjøkken fra..tja, jeg tror huset er bygget midt 
på 50-tallet.

Dette er hva som er mulig å gjøre for den ringe sum av 
5000 kr.
  :)

Først noen bilder av utgangspungtet jeg hadde.



                                                                                                                      



Her var det bare å brette opp armene å begynne med å fjerne 
lister av skapene, pusse dem, sparkle dem og pusse dem igjen.
Ja også måtte jeg ordentlig "krangle" med den gamle vifta for 
å få den ned :(

Deretter var det å grunne rubbel å bit før jeg helsparklet veggen 
bak vifta og ovnen.
Tengte nemlig å prøve meg på en litt, skal vi si

"industriell retro".



  


Jepp, så var det flisene da.
Jeg var faktisk så fremsynt når jeg flyttet sist gang, at jeg tok 
vare på restene av forige renovering. 
Så flisene hadde jeg i kjelleren (sånn til dem som syns at 
det nye kjøkkenet har visse likhetstrekk med den forige 
renoveringa mi).


          Dette har jeg jo gjort en gang før, så nå syns jeg faktisk at 
                       jeg fikk det til litt bedre denne gangen :)

Så her er resultatet av to uker barnefri i ferien.Er faktisk ikke 
så reint lite stolt.
 
 Har nemlig gjort absolutt alt selv!



           Jeg tilstår............ JEG ER DØDSTOLT!!!!  

   :D 

       Ha en fortreffelig kveld folkens! 










2 kommentarer:

  1. Skjønner godt at du tok skrittet og satte igang med storprosjektet , "før" fargene var jo ganske så heftige ;) Jeg syns du skal klappe deg på skuldrene og fortelle deg selv at du har vært kjempeflink. Utrolig hvordan farger kan forandre og forskjønne et rom. Jeg har lenge hadd planer om å pusse opp et soverom og gangen/hallen nede, men det er noe med å ta skrittet....ikke klarer jeg å bestemme meg helt for hvordan jeg vil ha det, heller :) Det blei superfint, June !!

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Ann Jorun. Det er en utrolig digg følelse å stå å se på "verket" sitt når man er ferdig, og si til seg selv at dette hadde ikke vert hvis det ikke var for meg :D

    SvarSlett