søndag 19. januar 2014

Soveromsbilder!



Nå som det har blitt snø på østlandet, er det jo faktisk mulig å få tatt noen anstendige bilder i løpet av dagen, fordi det er lyst.
Så nå som jeg har hatt en ordentlig "rydderaid" på soverommet, så bestemte jeg meg for å prøve å ta noen fine bilder.
Her er resultatet.





























De sennepsgule putene er kjøpt på Fretex og satt i knapper fra en gammel dress. 
Ryggen på senga er en madrass fra en Ikea ekstraseng som er kledd med grått flispledd og satt knapper i som er kledd med flistøy i forskjellige farger. 






























Vasen er fra Fretex.
Samme med både lampa og lampeskjermen i bildet under. 
































Det lille nattbordet er en gave, men kjenner jeg henne rett så har hun nok kjøpt det på Fretex.
Er så kjempefornøyd med den tapeten at det er til å "dåne" av, hehe.





 
 

10 kommentarer:

  1. Du er bare superkreativ!! Lurt med den madrassen som du har brukt til sengegavl. Hvor stor er den? Jeg går med planer om å pusse opp vårt soverom (har gått med de planene i minst to år....) og funderer på hvordan jeg kan snekre min egen sengegavl. Madrass var jo èn idè - har også tenkt på å bruke ei kryssfinèrplate el.l, og så kle den med noe; stoff, tapet, parkett...:-)
    Stilig med kommodene også, i forskjellig høyde. Tror du er et oppkom av lure, gode ideer :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så morsomt å høre fra deg,da!
      Den madrassen er en sånn som man har til de ekstrasengene som er som en campingseng. Har festa den med knappene til gavelen som er på senga, den har sprinkler, så knappene er knytt fast rundt dem på baksia.
      Madrassen måtte jeg skjære litt av for den ble litt for lang.
      Men hvis di vil bruke en plate, så legger du (hvis du vil ha den polstra) en skumgummimadrass oppå den, så stoffet utenpå, snur det hele og stifter stoffet fast på baksiden, først på den ene siden, så strammer du det litt og tar den andre siden stift for stift.
      Brett det litt pent i hjørnene og ta kortsidene til slutt.
      Før du fester i knapper tar du å sette stiftemaskinen der du vil ha knapp, kjører inn et par stifter, så blir det liksom en pen grop der, så trenger ikke knappene festes så volsomt hardt liksom.
      Har gjort det sånn på en benk som står ved fotenden av sengen, den ble visst ikke med på bildene, det var jo synd siden den er i samme stoff som gavelen.

      Slett
  2. Ååh, for et fantastisk flott soverom! :D

    Kjempefint! Her kan man drømmme GLADE drømmer!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Prøver hardt på det ;)
      Jo jeg er veldig glad i farger og kanskje mest kontraster, så da blir det gjerne litt sånn "optimistisk".

      Slett
  3. Her var det mye flott!
    Jeg digger det!! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen hjertelig takk, du vet jo mye er kjøpt hos dere :)

      Slett
  4. SÅ utrolig kult soverom! Herlige, friske farger, jeg elsker kombinasjonene dine her! Og genialt med gjenbruk, puter fra Fretex med en knapp på - stilig! Håper du blir trukket frem i utfordringen med dette bidraget!

    SvarSlett
  5. Så flott og fargerikt rom, delig!!!:) tapeten er bare såååå lekker;) ha en fin dag. Klem Ann Elin

    SvarSlett
  6. Kjempefint! Flotte, glade farger :)

    SvarSlett