lørdag 9. november 2013

Jeg elsker stikksaga!

                                                           

Ja, det er helt sant. Og her er hvordan jeg kom fram til det!

Jeg hadde lovet Tiril et fint speil på rommet hennes, men som vanlig så har
vi jo egentlig ikke noe "budsjett" til denslags, og etter å ha sjekka med Ikea
(eller Hovedleverandøren som min svigerinne sier), og funnet ut at det faktisk
ble for dyrt, ja så var det bare en ting å gjøre. Da var det bare å ta seg en tur
til den andre "hovedleverandøren", Fretex!
Men akkurat denne lørdagen var det eneste speilet jeg fant, et 60-talls speil
som ikke lenger hadde noen ramme. Til gjengjeld var det jo veldig billig.....
så jeg kjøpte det.

Vel hjemme, var det bare å spenne på seg det mentale "handyman-beltet" og
gå i kjelleren å finne en sponplate jeg hadde fra et tidligere prosjekt som
hadde gjort nytta si som en vegg som ikke lenger trengtes. Så opp å grave
frem stikksaga!
Først la jeg speilet oppå sponplata og tegna en strek runt speilet helt i kanten,
så tegna jeg opp hvordan jeg så for meg at en 7-årig "monster-high"fan ville
at det skulle se ut, så sånn ble det.


Etterpå var det bare å dra frem stikksaga mens gubben holdt støvsugeren 
inntil, (vil jo ikke vaske rundt også), og sage etter streken. Det var faktisk
 mye enklere enn jeg trodde, så da tengte jeg i mitt overmot: Åh...jeg vil 
blimøbelsnekker!

Sånn! Så dro jeg frem sort maling jeg hadde igjen fra gelenderet ble malt, 
 og malte den ytterste delen sort.


Etter det limte jeg speilet på, og det var faktisk det dyreste jeg kjøpte,
limet!No more nails, het det, fikk tak i det på Clas Olsson og det skulle
tåle 100 kgetter en time. Det bør holde!

Etter det var jeg å fant fram noe bong-bong-bånd i sysakene, limte det
på rundt kanten med texstil-lim, (det fjerna sånne små skjønnhetsfeil).

 

Ferdig! Tiril var kjempefornøyd. Så, ja, Jeg ELSKER stikksaga!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar